Давайте подивимося правді в очі: не дивлячись на те, що батьки часто жаліються на своїх дітей, вони полюбляють бути необхідними для них. Тому абсолютно природно, що зростаюча незалежність дитини буде для батьків серйозним і непростим випробуванням.
Однак сприяння розвитку в дитини навичок незалежного мислення є дуже важливим батьківським завданням. Ви можете підтримати цей процес, пропонуючи дітям «уявити» різноманітні ідеї або способи того, як щось зробити. Це дозволить їм попрямувати в царство творчого мислення і прийняти на себе «ризики», не боячись чимось відрізнятись від інших дітей чи бути «неправильними».
Якщо ви думаєте, що для дітей саме школа є найкращим місцем, де вони зможуть навчитись бути незалежними мислителями, подумайте ще раз. Нинішня система «навчання для тестів», яку використовує більшість шкіл, зазвичай зовсім не
...
Читати далі »
|
Виховання – дивна річ. Навіть якщо у вас дванадцятеро дітей, ви все ще продовжуєте вчитись. Ви можете добре виховати перших одинадцять, але дванадцята завдасть вам клопоту...
П'ять навичок і відповідні їм виховні поради, наведені в цій статті, допоможуть вам якісно змінити підхід до виховання вашої дитини чи підлітка, а також установити здорові відносини з ним. Давайте розглянемо кожну з них по черзі.
1. Створюйте правильну атмосферу
Створення необхідного мікроклімату – це велика частина виховання. Ви повинні забезпечити відповідну атмосферу: повинно бути присутнє певне почуття радості, любові, турботи й дисципліни як у вашій душі, так і у вашому домі. Головне, що ви можете зробити для вашої дитини, це дати їй любов і турботу. Створіть для неї атмосферу любові, в якій її інтелект розквітне й розвиватиметься природним чином. Дитина чиста, не зіпсована життям. Тому сядьте поруч з нею й подиві
...
Читати далі »
|
Один з найкращих методів дисципліни – це профілактика. Якщо ви навчитесь запобігати появі поведінкових проблем вашої дитини, у вас буде більш щаслива родина. Звісно, профілактика вимагає додаткового часу й зусиль, однак вона стане вигідною інвестицією, яка заощадить ваш час у довгостроковій перспективі.
1. Розвивайте здорові взаємини. Якщо у вас брак доброзичливих взаємин з вашою дитиною, вона, імовірно, дуже мало мотивована на хорошу поведінку. Як і більшість дорослих, які краще мотивовані на якісну роботу тоді, коли поважають свого керівника й симпатизують йому як особистості, діти охочіше дотримуються правил, якщо відчувають, що їх люблять і поважають. Якщо ви хочете витрачати менше часу на покарання своєї дитини, проявляйте їй велику кількість позитивної уваги та приділяйте достатньо часу для спілкування, спільних справ і розваг.
2. Установлюйте ч
...
Читати далі »
|
Якщо дитина демонструє агресивні реакції, це ще не означає, що вона робить негативний вчинок.
Виявляється, агресія – це форма поведінки, спрямованої на самозахист. Вона служить для адаптації до навколишнього середовища, задоволення бажань і досягнення мети. Тобто це те, що властиве нам від народження, те, що не можна знищити, можна тільки приглушити.
Агресія: за і проти (на думку Генріха Перенса)
1. За.
Агресія – самозахисна поведінка, настійлива, не ворожа, спрямована на досягнення мети та тренування.
Дитина в цьому випадку поводиться агресивно, щоб самоствердитися, взяти гору в якій-небудь ситуації, а також удосконалити свій досв
...
Читати далі »
|
Що ми зазвичай розуміємо під насильством?
Найчастіше тільки фізичне насильство ми вважаємо насильством.
Нам складно припустити, як часто ми самі демонструємо насильство або стаємо жертвами.
Виявляється, насильство – це ще й:
• Погроза нанесення собі або іншому тілесних ушкоджень;
• Невиразні погрози, як-от: «ти в мене дограєшся!»;
• Погрози піти, забрати дітей, не давати грошей подати на розлучення, розповісти про щось;
• Заподіяння шкоди домашнім тваринам ( щоб помститися партнеру);
...
Читати далі »
|
1. Не стримувати розкриття потенціальних можливостей психіки.
2. Уникати однобокості в навчанні та вихованні.
3. Непозбавляйте дитини ігор, забав, казок, створювати умови для виходу дитячої енергії, рухливості, емоційності.
4. Допомагайте дитині в задоволенні основних людських потреб(почуття безпеки, кохання, повага до себе та оточуючих), оскільки людина, енергія якої пригнічена загальними проблемами, найменше спроможна досягти висот самовираження.
5. Залишайте дитину на самоті й дозволяйте займатися своїми справами. Пам’ятайте: «Якщо ви хочете своїй дитині добра, навчіть її обходитися без вас».
6. Підтримуйте здібності дитини до творчості й виявляй
...
Читати далі »
|
• Розширюйте коло спілкування вашої дитини, знайомте її з новими людьми.
• Підкреслюйте переваги і користь спілкування, розповідайте дитині, що нового й цікавого ви довідалися, а також, яке задоволення ви одержали, спілкуючись з тією чи іншою людиною.
• Прагніть самі стати для дитини прикладом людини, що ефективно спілкується.
Принципи спілкування з агресивними дітьми:
• Пам'ятайте, що заборона й підвищення голосу – найнеефективніші способи подолання агресивності. Тільки зрозумівши причини агресивності і знявши їх, ви можете сподіватися, що агресивність дитини буде знижена.
• Дайте можливість вихлюпнути свою
...
Читати далі »
|
• Не оберігайте дитину від повсякденних справ, не прагніть вирішувати за неї всі проблеми, але і не перевантажуйте її тим, що їй непосильно. Нехай дитина виконує доступні їй завдання і одержує задоволення від зробленого.
• Не перехвалюйте дитини, але ї не забувайте заохочувати її, коли вона цього заслуговує.
• Заохочуйте в дитині ініціативу. Нехай вона буде лідером усіх починань, але також покажіть, що інші можуть бути краще її.
• Не забувайте заохочувати інших у присутності дитини. підкресліть достоїнства іншого і покажіть, що ваша дитина також може досягти цього.
• Показуйте своїм прикладом адекватність ставлення до успіхів і невдач. О
...
Читати далі »
|
У роботі з дітьми з тривожністю необхідно:
• Постійно підбадьорювати, заохочувати демонструвати впевненість у їхньому успіху, у їхніх можливостях;
• Виховувати правильне ставлення до результатів своєї діяльності, уміння правильно оцінити їх, опосередковано ставитися до власних успіхів, невдач, не боятися помилок, використовувати їх для розвитку діяльності ;
• Формувати правильне ставлення до результатів діяльності інших дітей;
• Розвивати орієнтацію на спосіб діяльності ;
• Розширювати і збагачувати навички спілкування з дорослими й однолітками, розвивати адекватне ставлення до оцінок і думок інших людей;
...
Читати далі »
|
• У своїх відносинах із дитиною дотримуйтеся «позитивної моделі». Хваліть її в кожному випадку, коли вона цього заслужила, підкреслюйте успіхи. Це допоможе зміцнити в дитини впевненість у власних силах.
• Уникайте повторень слів «ні» і «не можна».
• Говоріть стримано, спокійно і м’яко.
• Давайте дитині тільки одне завдання на певний відрізок часу, щоб вона могла його завершити.
• Для підкріплення усних інструкцій використовуйте зорову стимуляцію.
• Заохочуйте дитину до всіх видів діяльності, що вимагають концентрації уваги.
• Підтримуйте вдома чіткий розпорядок дня. Час прийму їжі, виконання домашніх завдань і сну повинний відповідати цьому розпорядкові.
...
Читати далі »
|
|